Marka została założona w 1951 roku przez Achille Maramotti w małym miasteczku Reggio Emilia w Północnych Włoszech. Stąd też pochodzi nazwa marki – „Max”, a więc ulubiony plac mieszkańców Reggio Emilia i „Mara” – początek nazwiska założyciela. Po wojnie dom mody Max Mara stał się prekursorem włoskiej mody gotowej do noszenia, tzw. ready-to-wear. Dziś jest globalnym koncernem przynoszącym dochód w wysokości około biliona dolarów rocznie. Filozofią domu mody jest tworzenie prostej, ale eleganckiej mody dla współczesnych kobiet. Każda kolekcja marki charakteryzuje się ponadczasową klasyką, harmonią i wyczuciem stylu. W historii mody Max Mara najbardziej zasłynęła projektem torebki 101801, która była noszona m.in. przez Isabellę Rossellini, Cate Blanchett oraz królową Hiszpanii. Rozpoznawalnymi symbolami domu mody pozostaje również karmelowy płaszcz i czerwony garnitur. Okulary Max Mara, które są jednym z wiodących produktów w segmencie dodatków, to nietypowe kształty w zdecydowanych kolorach. Prym wiedzie czerń, bordo i szylkret w połączeniu ze złotem. Max Mara stawia na mocne ramki z tworzywa, ale też nie stroni od delikatnych, ale oversize’owych modeli. Znakiem rozpoznawczym Max Mara jest charakterystyczny ćwiek umieszczany na zausznikach i frontach opraw.